Recent Posts

Legújabb :
Home » , , » Kiera Cass: A párválasztó

Kiera Cass: A párválasztó

Rate it :
Végre ide is eljutottam. A könyves boltban láttam meg, és eszembe jutott, Tibinek mennyire tetszett, így én is elolvastam a könyvet. Eleinte kicsit hitetlenkedve, hogy úgyse fog tetszeni, és bár az első könyv végét kicsit unalmasnak éreztem, nagyon tetszett az egész könyv, Kiera Cassnak nagyon jó a stílusa.

A könyv a jövőben játszódik, miután (többek között) Amerika romjaiból  létrejön Illéa királysága. A fiatal királyságnak meg kell szilárdítania hatalmát, így a királyi lányokat más országba adják feleségnek, míg a hercegek a nép közül, a Párválasztón választják ki feleségüket. A társadalom 8 csoportra van bontva, találó néven, Egyesek (a királyi család), Kettesek, Hármasok (jómódúak), Négyesek (hétköznapi), Ötösök (szegények), Hatosok (szolgák), Hetesek (szolgák), Nyolcasok (nincstelenek). A történet főhősnője, America Singer Ötös, és egyáltalán nem érdekli a Párválasztó, de anyja és titkos barátja unszolására benevez. És nagy meglepetésére kiválasztják a tartományból a legszebbnek, így 34 lánnyal együtt beköltözik a királyi palotába, hogy elnyerje Maxon szívét.
A történet első 300 oldalát nagyon jónak éreztem, és remek ötletnek tartom, hogy egy szerelmi történet elején az, akinek a szempontjából nézzük, egyáltalán nem vonzódik a férfihez. Azt viszont sajnálom, hogy ilyen hamar elkezdett érezni, és Aspen behozását a történetbe sem tartom jó ötletnek, de majd meg látjuk, hogy alakulnak a dolgok.
Az összes lány karaktert szerettem, és sajnáltam, hogy a könyves formátum ilyen kicsi teret adott a bemutatásukra, azt meg végképp, hogy már csak hatan vannak, szívesen megismertem volna többet is belőlük.
America nagyon szimpatikus karakter, rendkívül megszerettem ezalatt a könyv alatt, a kedvenc részem az volt, amikor a lázadók támadása idején a szobalányait is levitte a menedékbe. Remélem a későbbiekben a szobalányokat is jobban megismerhetjük, kedvenceimmé váltak.
Jó volt végre egy olyan utópikus történetet olvasni, amiben az állam hibáit nem egy forradalommal állítják helyre, hanem sokkal békésebb módszerekkel. Bizakodó vagyok, de nem tudom, hogy mennyire lehet jó a következő két rész, úgy, hogy már csak hatan vannak versenyben, remélem nem húzzák el nagyon, az első könyv mindenesetre 10/10. Beismerem, a kiszámíthatósága hátrány, de én ennek ellenére nagyon tudtam élvezni a regényt.
Share this article :

Megjegyzés küldése

 

Search This Blog

TOP
Copyright © 2014. TV Series+ - All Rights Reserved
Template Created by ThemeXpose