Recent Posts

Legújabb :
Home » , , , » Filmkritika: Beavatott (2014)

Filmkritika: Beavatott (2014)

Rate it :

Jaj, mennyire meg akartam én már nézni ezt a filmet! Az utóbbi időben azonban elgondolkodtam azon, hogy talán pont emiatt a magas várási fok miatt nem fog tetszeni, és az első pár percben ez talán így is volt, de ne szaladjunk ennyire előre. A történet a jövőben játszódik, egy háború után, Chicago városában. A városfalon kívüli területek nem ismertek, a városlakók pedig 5 csoportba oszlanak: Őszinték, Bátrak, Önfeláldozóak, Kedvesek és Műveltek. Van egy hatodik csoport is, amit a csoportnélküliek alkotnak. A csoportokat a béke érdekében hozták létre, és az egész rendszer vezetői az Önfeláldozóak. A gyerekek kiskorukban a szüleik csoportjában élnek, később egy teszt segít nekik eldönteni, melyik csoportba tartoznak,de ennek ellenére bármelyik csoportba beléphetnek. Főhősünk, Beatrice-  később Trish- azonban egy meglepő eredménnyel szembesül a teszten: három csoportba is beillik. Ezt az eredményt titkolnia kell, hiszen az emberek félnek az Elfajzottaktól (innen az angol cím: Divergent).
Mivel is kezdjem? Mint említettem, az elején nem tetszett annyira a film. Ez kb. egészen addig tartott, amíg Trish kiválasztotta azt a csoportot, ahova tartozni akar. Valahogy úgy éreztem, az elején nem adtak elég háttérinfót nekünk ahhoz, hogy mindent megértsünk. Szerencsére ez későbbre már változott. A filmnek kb. nulla háttérinfóval indultam neki, csak az öt csoportról tudtam, szóval nagyon örültem, amikor Trish a Bátrakat választotta. Nagyon jó volt látni a csoport főhadiszállását, és a kiképzés menetét. A verekedéseket néha gyengének éreztem, de a vége felé már egész jók voltak azok is.
Nagyon tetszett a Trish és Four közötti kémia, az egész kapcsolat menete is jó volt, és annak is örülök, hogy nem a romantika került előtérbe, és sokáig nem is volt szó róla. Ennek ellenére nagyon jó párosnak érzem őket, és a film alatt nagyon megkedveltem Shailene Woodley-t és Theo James-t. Annak is nagyon örülök, hogy pár dolgot nem szájbarágósan közöltek, hanem nekünk kellett rájönni a dolgokra. Ez egy kicsit meglepett, de mikor leestek a dolgok, akkor nagyon megörültem neki.
A világ megteremtése is nagyon jó volt, bár két csoportról szinte semmit nem tudunk, gondolom velük a következő részekben ismerkedhetünk meg, kíváncsi vagyok rájuk. Nagyon tetszett, hogy próbáltak a legtöbb karakterről pár háttérinfót adni, legalább csak annyit, hogy melyik csoportból jött. Azt viszont sajnálom, hogy az ellenségek pont nem kaptak semmilyen háttérsztorit, az indokuk is kevés volt. A Művelteknek még esetleg igen, ők lesznek a vezetők, de nem értem, a Bátrak vezetője miért társult velük.
Az egyetlen dolog, amit a negatívumok közül külön kiemelnék, az az, hogy a sztori túl lassan indult be. Gondolok itt arra, hogy az első 80 perc csak az ismerkedéssel ment el, és a maradék idő (kevesebb, mint 60 perc) volt a fősztori. Annyi viszont jogos, hogy szerintem erre a történetre több időt nem kellett volna szánni, és az elején legalább jól bemutatták a Bátrak világát.
Annak ellenére, hogy tudom, voltak hibái, a film nagyon bejött, a könyvhöz is meghozta a kedvemet, így ha nem is max. pontot, de egy 9/10-et simán megérdemel. Kinek ajánlanám? Nos, annak akinek tetszett az Éhezők viadala, annak valószínű, hogy tetszeni fog.

Share this article :

Megjegyzés küldése

 

Search This Blog

TOP
Copyright © 2014. TV Series+ - All Rights Reserved
Template Created by ThemeXpose